reklama

Informovanie pacienta

Týmto blogom by som sa chcel tiež pripojiť k diskusii o informovaní pacienta pri vážnych ochoreniach. Ako protipól lekárov, ktorý o tom písali. Som totiž pacient. Respektíve bol som. Dúfam.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (17)

Po prečítaní článkov pani doktorky Šubovej a pána doktora Klucha mi nedá a musím zareagovať, pretože ich názory sú celkom správne, ale ich pohľad je len z jednej strany.

Mal som tú možnosť zúčastniť sa na oznamovaní diagnózy rakoviny osobne. Bol som pacient a nebolo to ľahké. Cením si však to, že ma doktorky, ktoré mi to oznamovali nenechali čakať za dverami a nepovedali to len mojím rodičom. Iste, bola to rana, ale keď som videl prichádzať rodičov do nemocnice s červenými očami a už som bol hospitalizovaný na onkológii, čakal som aj niečo také.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Súhlasím s tým, že niekedy je lepšie pacientovi pravdu kúskovať, alebo to oznámiť najskôr rodine, ale v mojom prípade som to bral väčšinou ako osobnú urážku. Keď k vám idú rodičia s doktorkou v pätách a vidíte, že vám chcú niečo závažné povedať cítite sa ako menejcenný. Ako niekto kto nemôže vedieť všetko, lebo by ho to položilo. V pozadí vidíte psychologičku oddelenia, ktorá sa na vás pozerá ako na objekt štúdie a čaká ako zareagujete. Je to podobný pocit ako keď na oddelenie prídu medici a primárka im vysvetľuje čo ktorému pacientovi je. Cítite sa ako v zoologickej záhrade. Chápem je to potrebné a aj napriek tomu, že je to nepríjemné je to nutnosť. To premyslené oznamovanie diagnózy však nutnosťou nieje. Preto prosím všetkých doktorov aby hovorili pacientom pravdu a nerobili s nimi psychologické experimenty. Pravda a slová účasti sú oveľa osožnejšie ako zatĺkanie a vyhýbavosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na koniec by som chcel poďakovať pani doktorke Sejnovej a Puškáčovej za to akým spôsobom mi oznámili diagnózu akútnej lymfoblastickej leukémie, z ktorej som sa (dúfam) už úspešne vyliečil. Vďaka samozrejme patrí aj všetkým ostatným doktorom a doktorkám, sestričkám a ambulancii na štvrtom poschodí DFNSP.

Andrej Krištúfek

Andrej Krištúfek

Bloger 
  • Počet článkov:  28
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mladý nádejný podnikateľ a človek s veľkou vášňou pre vzdelávanie, ktorému nieje ukradnutá budúcnosť zdravotníctva na Slovensku. Alumnus medzinárodnej organizácie AIESEC . Člen občianskeho združenia Manageria Vo voľnom čase bubeník skupiny s názvom Freedom ltd. Zoznam autorových rubrík:  Na zamyslenieKultúraSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu